(1) - rondetijd - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche 911 GT3
(2) , in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Verschil wat betreft gemiddelde rondetijd op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.
(3) - levensduur ronden - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche Carrera S, in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Verschil wat betreft ronden zonder bandenschade op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.
(4) - consistentie rondetijden - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche Carrera S, in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Regelmatigheid getoetst middels het verloop van rondetijden met het aantal ronden op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.
WEGGEBRUIK
• Houd u aan de door de autofabrikant aanbevolen bandenspanning
CIRCUITGEBRUIK
HOE DE BANDENSPANNING TIJDENS CIRCUITGEBRUIK TE MANAGEN?
• Aan het begin van de circuitdag of na een lange pauze: begin altijd met de bandenspanning die door de autofabrikant wordt aanbevolen voor gebruik op de weg
• Bereid uw band voor: Breng de banden geleidelijk op temperatuur:
- 2 rondjes met ritme
- 3 ronden sneller
• Pas de spanning van de warme band aan:
- Zonnig weer: corrigeer naar de door de autofabrikant aanbevolen bandenspanning
- Regenachtig weer: verander de bandenspanning niet (deze kan hoger zijn dan de aanbeveling van de autofabrikant)
• Na enkele ronden: Kleine aanpassingen mogelijk afhankelijk van slijtageprofiel en balans van de auto VOOR HET VERLATEN VAN HET CIRCUIT, OM WEER OP DE WEG TE GAAN RIJDEN
• Controleer altijd het slijtageaspect van uw banden en de resterende profieldiepte, deze moet minimaal 1,6 mm zijn, en verzeker u ervan dat de banden geen schade hebben
• Zodra de banden zijn afgekoeld corrigeert u de bandenspanningen weer naar de aanbevolen spanningen van de autofabrikant
• Vergeet niet om eventuele elektronische veiligheids- en assistentiesystemen op uw auto in te schakelen, evenals het resetten van het bandenspanningscontrolesysteem
• Als er speciale afstellingen zijn gedaan voor de circuitdag (bijvoorbeeld het wijzigen van de camberwaarde), is het erg belangrijk om deze weer terug te zetten op de afstellingen voor weggebruik LET OP!
• Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect -banden (op hun wielen gemonteerd) gedurende langere tijd niet worden gebruikt, breng dan de bandenspanning terug naar de helft van de normale waarde om ze op te slaan
• Bewaar banden in een schone, droge ruimte, uit de buurt van direct zonlicht en ozonbronnen (elektrische apparaten en materialen/chemicaliën) en boven 0°C (32°F) in overeenstemming met de informatie verstrekt door Michelin in technische documentatie of op websites
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect -banden niet gebruiken, opslaan, behandelen of verzenden bij omgevingstemperaturen lager dan -10°C (14°F)
• Onder deze omstandigheden kunnen de componenten van de band verslechteren, wat resulteert in verminderde prestaties, en bij lage temperaturen kan dit leiden tot scheuren of schade aan de bandsamenstelling en dus minder gebruikspotentieel
• Gebruik nooit een band met scheuren, breuken of beschadigingen aan de zijwand of het loopvlak. Raadpleeg in geval van twijfel uw plaatselijke technische afdeling van Michelin
• Houd er rekening mee dat bij langdurig intensief gebruik op circuits schade aan de band en het karkas kan ontstaan door regelmatig over de kerbstones van het circuit te rijden
• Het is raadzaam om de banden na elke rit visueel te controleren, voordat u het circuit weer op gaat
• Bij langdurig over de kerbstones rijden (of ook na flink van de baan afgegaan te zijn) is het raadzaam om de interne staat van de band en zijn constructie te controleren door deze van het wiel te demonteren en professioneel te laten inspecteren op eventuele schade, zowel aan de binnen- en buitenkant van de band Geometrische afstellingen bijv. Camber/Sporing
• Op het circuit kunnen de geometrie-instellingen (voornamelijk camber) worden aangepast om de bochtsnelheden en grip te verbeteren door het contactvlak van de banden te maximaliseren en ook om overmatige slijtage/vermoeidheid van de buitenste schouder te voorkomen.
• Camber: voor optimale resultaten op een circuit moeten de negatieve camber-instellingen tussen -1,5° & -3° liggen, afhankelijk van de lay-out van het circuit en het type voertuig. NOOIT meer dan -4° negatieve camber toepassen
• Camber-waarden voor gebruik op de weg moeten gebaseerd zijn op de aanbevolen "weg"-instellingen om de juiste handling en het juiste gedrag voor zowel het voertuig als de banden te garanderen
AANBEVELINGEN VOOR GEBRUIK
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect is een circuitband (semi-slickband) die is geoptimaliseerd voor DROOG baangebruik.
Op natte circuits of wegen kunnen semi-slicks, en vooral in versleten staat, zeer gevoelig zijn voor aquaplaning-verschijnselen. Rijd voorzichtig en met lagere snelheden op nat wegdek. Zorg er ook voor dat de voertuigassistentiesystemen zijn ingeschakeld.
Deze banden voldoen echter aan de wettelijke eisen voor gebruik op de openbare snelwegen en open wegen van de landen waar ze worden gedistribueerd.
• Vanwege het weggedrag op het circuit en de openbare weg wordt het monteren van een set van vier banden sterk aangeraden.