België/Belgique

MICHELIN Wereldwijd

EEN MISSIE VAN DUURZAME MOBILITEIT

EEN MISSIE VAN DUURZAME MOBILITEIT

Sinds de oprichting van het bedrijf, heeft Michelins missie erin bestaan bij te dragen tot de mobiliteit van goederen en personen en meer nog, tot maatschappelijke vooruitgang. Onze bredere doelstelling beoogt tegemoet te komen aan een fundamentele menselijke behoefte aan sociale omgang, communicatie en reizen.

Michelin verbindt zich ertoe elk aspect van zijn bedrijfsactiviteiten op een maatschappelijk verantwoorde wijze uit te voeren. Dit omvat de ontwikkeling van steeds doeltreffende oplossingen waarbij de verwachtingen en belangen van de klanten en aandeelhouders voorop staan. Dit omvat ook respect voor het milieu en tegelijkertijd een winstgevende bedrijfsvoering.  

Michelins bedrijfsbeslissingen en -activiteiten steunen op vijf fundamentele waarden:

  • Respect voor de klant
  • Respect voor de mens
  • Respect voor de aandeelhouder
  • Respect voor het milieu
  • Respect voor de feiten

OVER MICHELIN

OVER MICHELIN

Michelins missie omvat de bevordering van mobiliteit door de concrete toepassing van zijn bedrijfswaarden, namelijk respect voor de klant, respect voor de mens, respect voor de aandeelhouder, respect voor het milieu en respect voor de feiten.

Michelin neemt een leiderspositie in op elke bandenmarkt* en is bovendien een referentie op het gebied van kaarten en gidsen. Het bedrijf benut zijn technologische expertise, innovatievermogen, kwaliteitsproducten, kwaliteitsdiensten en gevestigde merken om zijn groeistrategie te stimuleren en de doeltreffendheid van elk aspect van zijn bedrijfsvoering te verbeteren.

Enkele kerncijfers en feiten over Michelin:

  • 109.193 werknemers (102.692 voltijdse equivalenten)
  • In 2009: productie van meer dan 150 miljoen banden en 10 miljoen kaarten en gidsen
  • Netto-omzet: € 14,8 miljard
  • Markt van personenauto's en bestelwagens: 80% van de omzet op de vervangingsmarkt
  • Vrachtwagenmarkt: 80% van de omzet op de vervangingsmarkt (voor radiaalbanden)
  • 72 productie-eenheden in 19 landen
  • Marketingactiviteiten in meer dan 170 landen

*met een marktaandeel van 16,3% in waarde. Bron: Tire Business, September 2009.

ORGANISATIE

ORGANISATIE

Om zijn markt beter te bevatten en aan de behoeften van zijn klanten tegemoet te komen, is de Michelin-groep rond productlijnen georganiseerd, elk met zijn eigen activiteitengebied, marketing, productontwikkeling, productie en marketingmiddelen.

Bekijk de animatie om kennis te maken met de organisatiestructuur van Michelin.

MICHELIN WERELDWIJD

MICHELIN WERELDWIJD

Bezoek onze corporate website om meer te weten over de Michelin-groep.

  • MICHELINS BANDENZOEKER MICHELINS BANDENZOEKERVind de juiste band voor uw wagen
  • ONTDEKKEN EN VERDELEN ONTDEKKEN EN VERDELENAlles wat u moet weten over Michelin banden