Choose a language
MICHELIN PERFORMANCE MADE TO LAST

BANDEN ONTWORPEN VOOR EEN HOOG PRESTATIENIVEAU

GEDURENDE HUN GEHELE LEVEN

HET BELANGRIJKSTE KENMERK VAN MICHELIN BANDEN: "PRESTATIES VAN BEGIN TOT EINDE"

Automobilisten stellen zichzelf regelmatig twee vragen over hun banden: "Ben ik veilig met mijn banden?" en "Wanneer moet ik mijn banden vervangen om er zeker van te zijn dat ik veilig ben?"
"Prestaties van begin tot einde" illustreert de inzet van Michelin om u een duurzame en veilige rijervaring te bieden, van de eerste tot de laatste kilometer, d.w.z. tot aan de wettelijke slijtagelimiet (1)( 2). Dat betekent dus dat u uw banden minder vaak hoeft te vervangen, waardoor u geld bespaart en uw impact op het milieu vermindert. Het is dus een win-win situatie: winst voor u en winst voor de planeet. 

Uitstekende duurzaamheid en hoge prestaties, van de eerste tot de laatste kilometer (2)(3)

"Prestaties van begin tot einde" illustreert perfect de geest van innovatie van MICHELIN: het is het resultaat van duizenden uren  onderzoek en uitgebreid testen.

Onze experts hebben heel veel testritten gemaakt onder de meest extreme omstandigheden om ervoor te zorgen dat de prestaties van onze producten langdurig hoog blijven voor veilige en comfortabele reizen.

Met andere woorden, prestaties zoals remmen, tractie, grip en weggedrag (5) zijn gemaakt om lang mee te gaan, tot aan de wettelijke slijtagelimiet (1).

MICHELIN tyres are designed for high levels of performance throughout their life

"Prestaties van begin tot einde" in een notendop

Longevity is at the heart of Michelin DNA

De levensduur van MICHELIN banden

High levels of performance over time

Gecombineerd met een langdurig hoog prestatieniveau

Use your tyres for a long time and avoid early replacement

Automobilisten in staat stellen hun banden langer te gebruiken

en vroegtijdige vervanging te voorkomen,

currency image euro ie

Dit alles terwijl u geld bespaart en bandenafval vermindert.

Banden verslijten, maar de veiligheid moet blijven bestaan

Banden beginnen te verslijten vanaf het moment dat ze op een voertuig worden gemonteerd en hun prestaties veranderen in de loop van de tijd.

Dankzij "prestaties van begin tot einde", een integraal onderdeel van het DNA van MICHELIN-banden, behoudt u een korte remweg, zelfs bij de wettelijke slijtagelimiet (4).

(4) Externe tests uitgevoerd in juni 2021 door de productafdeling van TUV SUD, op verzoek van Michelin, tussen 80 en 20 km/u, op een VW Golf 8  uitgerust met MICHELIN Primacy 4+ 205/55 R16 91V banden en banden van concurrenten. Zie meer bij wettelijke vermeldingen onderaan de pagina.

graphique nl hdssrepere

De innovaties achter "prestaties van begin tot einde"

block4

In totaal brengt "prestaties van begin tot einde" 27 technologieën samen.

Hier is een overzicht van enkele van deze technologieën achter deze uitdrukking:

  • Max Touch-constructie - voor een langere levensduur: maximaliseren van het contactoppervlak tussen de band en de weg en gelijkmatig verdelen van krachten voor een langere levensduur van de band en optimale prestaties.
     
  • U-vormige profielgroeven - betere prestaties op nat wegdek: de ruimte in de groeven neemt toe naarmate de banden slijten, waardoor een grotere waterafvoer mogelijk is.
     
  • P-Edge - betere prestaties op sneeuw: de lamellen worden breder naarmate de band slijt, waardoor de dichtheid van de gripkanten toeneemt en de grip op besneeuwd wegdek verbetert.

Er bestaat geen twijfel over dat er een MICHELIN-band bestaat die perfect aan uw behoeften voldoet. Vind de uwe!

Bekijk enkele van onze banden die zijn ontworpen met "prestaties van begin tot einde".

Overweeg prestaties op lange termijn

Bij MICHELIN zetten we ons in om duurzame mobiliteit te bieden aan onze klanten en het milieu. Daarom heeft MICHELIN zich tot doel gesteld om in 2050 100% duurzame banden te produceren.

We treden op in elke fase van het leven van een band, van ontwerp tot productie, inclusief distributie, gebruik en recycling.

Door vroegtijdige vervangingen te vermijden dankzij "prestaties van begin tot einde", door het energieverbruik, de CO2-uitstoot en het gebruik van grondstoffen die nodig zijn bij de productie van een nieuwe band te verminderen, verbeteren we de ecologische voetafdruk van onze band.

map search desktop

Vind binnen enkele seconden het dichtstbijzijnde verkooppunt

Zoeken op
Adres, stadof postcode
Car
  • Car
  • Motorbike
Mijn locatie
Zoeken

Wettelijke vermeldingen

(1) Wettelijke slijtagelimiet: 1,6 mm, onder voorbehoud van normale slijtage van uw banden en naleving van de aanbevelingen van de banden- en autofabrikanten. Raadpleeg bij twijfel een specialist. Europese richtlijn: 89/459/EEG.

(2) De volgende bandengamma's zijn ontworpen om een ​​lange levensduur en duurzame prestaties te bieden: MICHELIN CrossClimate 2, MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV , MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 en MICHELIN Pilot Alpin 5.

(3) "De laatste kilometer" moet worden begrepen als "tot aan de wettelijke slijtagelimiet" (1,6 mm in Europa). Raadpleeg de wettelijke limiet voor de profieldiepte die in uw land van toepassing is.

(4) Remmen op nat wegdek in versleten toestand - Externe tests uitgevoerd door de productafdeling van TÜV SÜD op verzoek van Michelin, in juni 2021, tussen 80 en 20 km/u, op een VW Golf 8  uitgerust met de maat 205 /55 R16 91V ("versleten" betekent wanneer de band op een machine wordt versleten (geschaafd) tot de diepte van de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving: ECE R30r03f) waarbij de MICHELIN-band Primacy 4+ (31,5 m) wordt vergeleken met BRIDGESTONE TuranzaT005 (36,4 m ); CONTINENTAL Premium Contact 6 (35,3 m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (35,5 m).
De werkelijke resultaten kunnen variëren, afhankelijk van de weg- en weersomstandigheden.

(5) Remmen op nat wegdek voor zomerbanden, remmen en tractie op sneeuw en nat wegdek voor vierseizoenenbanden en winterbanden, en handling en grip op het circuit voor sportbanden.

(6) Gegevens uit het rapport van Ernst & Young: "Planned obsolescence is not inevitable*" (mei 2017). * Geplande veroudering is niet onvermijdelijk.

(7) Volgens interne berekeningen uitgevoerd in Ladoux (Technology Centre, Clermont-Ferrand, Frankrijk): technisch bulletin van 27 september 2016, gebaseerd op grondstoffen, brandstofverbruik en CO2-emissies met betrekking tot de vroegtijdige vervanging van banden van personenwagens.

De browser die u gebruikt wordt niet ondersteund
U gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door deze website. Hierdoor werken sommige functies mogelijk niet goed. Dit kan leiden tot vreemde weergaven bij het browsen. Update uw browser of installeer een van de volgende browsers om optimaal te kunnen profiteren van deze website