(1) Bron: Michelin Automotive Original Equipment Department - Interne database-analyse, december 2021.
(2) De resultaten kunnen variëren afhankelijk van het voertuig, het bandengamma en de bandenmaat, de snelheid en wegomstandigheden.
(3) De rolweerstand van de banden is gehalveerd tussen de MICHELIN Energy-banden (R.R. > 12 kg/t) en de MICHELIN e.PRIMACY- en Pilot Sport EV-banden (R.R. < 5 kg/t).
(4) MICHELIN Acoustic-technologie reduceert het waargenomen geluid in het passagierscompartiment met ongeveer 20% (meting van interieurgeluid, uitgevoerd in 2020 op een KIA Cadenza-voertuig uitgerust met bandenmaat 245/45 R19. Geluidsniveau gemeten in de frequentierange " 170-230Hz "). De resultaten kunnen variëren afhankelijk van het voertuig, het bandengamma en de bandenmaat , de snelheid en wegomstandigheden.
(5) De nieuwe MICHELIN e·PRIMACY-band genereert gemiddeld 2 kg/t minder rolweerstand dan zijn concurrenten, d.w.z. het equivalent van een brandstofbesparing tot 0,21 l/100 km voor een VW Golf 7 1.5 TSI-voertuig, of een winst in bereik tot 7% voor een VW e.Golf-voertuig. "Energieverbruik" betekent fossiele brandstof voor thermische en hybride voertuigen en elektriciteit voor elektrische voertuigen.
(6) Zeer lage rolweerstand dankzij het nieuwe ""Electric ready"" materiaal op silicabasis, dat de vermogensdissipatie beperkt voor een grotere autonomie dan die van de originele MICHELIN City Grip-band (modellering van de vermogensdissipatie tussen een CITY GRIP SAVER TL 100/80 - 14 M/C 48S en een CITY GRIP. Uitgevoerd in het Michelin Research Centre in Frankrijk, in 07 2018).
Meer informatie op https://www.michelin.be/nl/motorbike/tyres/michelin-city-grip-saver
(7) Laag brandstofverbruik - De MICHELIN Energy Saver+ band werd in 2013 door AutoBild bekroond als de "Eco-champion".
(8) De genoemde extreme omstandigheden hebben betrekking op rijden op een circuit. Te hoge snelheden en ander gevaarlijk gedrag zijn verboden.
(9) Meer informatie op : https://www.michelin.com/en/sustainable-development-mobility/for-the-planet/environmental-approach