(1) "Versleten" betekent 'afgesleten op een machine (buffed) tot aan de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving voor slijtage-indicator ECE R30r03f'. Van nieuw tot versleten :
- De grip op nat wegdek van een MICHELIN Primacy 4 (205/55 R16 91V) ligt boven de drempelwaarde van de Europese reglementering R117.
- De grip op nat wegdek van een MICHELIN CrossClimate+ (205/55 R16 91H) en MICHELIN CrossClimate SUV (275/45 R20 110Y) ligt boven de drempelwaarde van de Europese reglementering R117 , zowel voor de bandencategorieën "Sneeuw" als "Normaal" .
- De grip op nat wegdek van een MICHELIN Alpin 6 (205/55 R16 91H) ligt boven de drempelwaarde van de Europese reglementering R117. Wintercertificering 3PMSF (3 Peak Mountain SnowFlake) in nieuwstaat en uitstekende trekkracht op sneeuw als de band versleten is. Sneeuw acceleratie/trekkracht test uitgevoerd door TÜV SÜD in december 2017. Respecteer altijd de lokale wetgeving voor winterbanden.
* Onder voorbehoud van regelmatige slijtage van uw banden en naleving van de aanbevelingen van de banden- en autofabrikanten. Als u twijfelt, raadpleeg een specialist. Europese richtlijn 89/459/CEE.
** Gegevens uit het Ernst & Young verslag: « Geplande slijtage is niet onvermijdelijk» - mei 2017.
*** Volgens interne berekeningen van het Centre de Technologie de Ladoux (Clermont-Ferrand, Frankrijk): Technisch verslag van 27/09/2016, over "Grondstoffen, brandstofverbruik en CO₂-uitstoot in verband met vroegtijdige vervanging van personenautobanden".