llp header image

UITSTEKENDE PRESTATIES VAN BEGIN TOT EINDE

MICHELIN is al decennia toegewijd aan het ontwikkelen en verbeteren van de prestaties van onze banden.

Na de MICHELIN Primacy 4 en MICHELIN CrossClimate gamma's, tonen we met onze nieuwe MICHELIN Alpin 6 winterband opnieuw de lange-termijnprestaties van onze banden aan. Ook voor deze laatste innovatie geldt: altijd veilig van nieuw tot versleten (1)

BANDEN SLIJTEN, MAAR DE VEILIGHEID HOEFT
NIET MINDER TE WORDEN
seatbelt2

seatbelt2

circle2

circle2

BANDONTWERP BIJ MICHELIN

Met onze MICHELIN Primacy 4 en MICHELIN CrossClimate en MICHELIN Alpin 6 gamma's bieden we bestuurders optimale veiligheid wanneer de banden nieuw zijn, maar ook in versleten staat(Zie 1). Hiervoor zijn deze gamma's uitgerust met onze nieuwste EVERGRIP TECHNOLOGIEËN.

JA VOOR DUURZAAM, NEE TEGEN VERSPILLING
  • Bespaar tijd en geld door alleen banden te vervangen als ze volledig zijn versleten (1,6 mm)*
  • Verminder brandstofverbruik dankzij de verlaging van de rolweerstand
  • Milieuafval minimaliseren Dat betekent op jaarbasis voor de Europese markt,  een verminderde CO₂ uitstoot van bijna 6,6 miljoen ton***
llp primacy4

llp primacy4

MICHELIN Primacy 4 | Veiligheid van begin tot einde

De EverGrip-technologieën zorgen voor uitstekend remvermogen op een nat wegdek van de eerste(2) tot de laatste kilometer(1-3). Nr. 1 in levensduur(4).

MICHELIN CrossClimate+ - Duurzame veiligheid, onder alle weersomstandigheden

MICHELIN CrossClimate+ | Duurzame veiligheid, onder alle weersomstandigheden

De allseasonband van MICHELIN. Bestseller in de categorie All Season in Europa(8)

MICHELIN Alpin 6 - Duurzame veiligheid onder barre winterse weersomstandigheden

MICHELIN Alpin 6 | Duurzame veiligheid onder barre winterse weersomstandigheden

Het vlaggenschip van Michelin voor barre winters. Een standaard wat betreft rijprestaties in de winter, van de eerste(5) tot de laatste kilometer(1). In versleten staat(6) als beste getest, met een lange levensduur(7)

MICHELIN EVERGRIP TECHNOLOGIEËN

MICHELIN EVERGRIP TECHNOLOGIEËN: EEN COMBINATIE VAN INNOVATIEVE EIGENSCHAPPEN

Wat zit er achter de
MICHELIN EVERGRIP
TECHNOLOGIEËN?

  • EEN EVOLUEREND PROFIEL opkomende en breder wordende groeven, als de band slijt
  • EEN GEOPTIMALISEERD PROFIEL: verticaler geplaatste groeven
  • EEN HIGHEND COMPOUND: met een meer-laagse loopvlak en/of de laatste generatie compound

De gamma's MICHELIN Primacy 4, MICHELIN CrossClimate en MICHELIN Alpin 6 beschikken over de laatste MICHELIN EVERGRIP TECHNOLOGIEËN.

DAT IS WAT MICHELIN LONG-LASTING PERFORMANCE NOEMT

188d39ff

188d39ff

llp desk environmental

ONZE DOELSTELLING IS OM
DE MILIEU-IMPACT TE VERMINDEREN

De strategie van Michelin is om duurzame mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen door de milieueffect van onze producten en activiteiten te beperken.

ALS ALLE BANDEN IN EUROPA GEBRUIKT ZOUDEN BLIJVEN WORDEN TOT DE
WETTELIJKE MINIMALE PROFIELDIEPTE VAN 1,6 MM*  ZOU DAT BETEKENEN :
tire2

tire2

car1

car1

world1

world1

Bijna 128 MILJOEN BANDEN 
per jaar die niet voortijdig vervangen worden***

Oftewel € 6.9 MILJARD
aan kosten voor de automobilisten**

En ook bijna 6.6 MILJOEN
ton aan CO² uitstoot bespaard***

Vind uw perfecte Michelin band in een paar seconden

WETTELIJKE VERMELDINGEN

(1) "Versleten" betekent 'afgesleten op een machine (buffed) tot aan de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving voor slijtage-indicator ECE R30r03f'. Van nieuw tot versleten :

  • De grip op nat wegdek van een MICHELIN Primacy 4 (205/55 R16 91V) ligt boven de drempelwaarde  van de Europese reglementering R117.
  • De grip op nat wegdek van een MICHELIN CrossClimate+ (205/55 R16 91H) en MICHELIN CrossClimate SUV (275/45 R20 110Y) ligt boven de drempelwaarde  van de Europese reglementering R117 , zowel voor de bandencategorieën "Sneeuw" als "Normaal" .
  • De grip op nat wegdek van een MICHELIN Alpin 6 (205/55 R16 91H) ligt boven de drempelwaarde  van de Europese reglementering R117. Wintercertificering 3PMSF (3 Peak Mountain SnowFlake) in nieuwstaat en uitstekende trekkracht op sneeuw als de band versleten is. Sneeuw acceleratie/trekkracht test uitgevoerd door TÜV SÜD in december 2017. Respecteer altijd de lokale wetgeving voor winterbanden.

(2) De MICHELIN Primacy 4 heeft een A- of B-classificatie voor grip op nat wegdek op het Europese bandenlabel. 
(3) Remtest op nat wegdek, tussen 80 en 20 km/u, uitgevoerd op verzoek van Michelin door TÜV SUD Product Service, juni - juli 2017, in de afmeting 205/55 R16 91V op een VOLKSWAGEN Golf 7. Vergelijking van de MICHELIN Primacy 4 met het gemiddelde van de concurrerende bandenmerkende CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5 ; DUNLOP BLURESPONSE ;  GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE ; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE
(4) Test uitgevoerd door DEKRA Test Center op aanvraag van Michelin, juni - juli 2017 in de afmeting 205/55 R16 91V op een VOLKSWAGEN Golf 7. Vergelijking van de MICHELIN Primacy 4 met het gemiddelde van de concurrerende bandenmerken CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.  Representatieve test van de levensduur uitgevoerd over een afstand van 10.000 km, gerealiseerd onder gemiddelde werkelijke condities (Michelintest D50) en vervolgens geschat bij een restprofieldiepte van 1,6 mm.

(5) De MICHELIN Alpin 6 heeft een B-classificatie voor grip op nat wegdek op het Europese bandenlabel

(6) -  Remtest op sneeuw uitgevoerd op verzoek van Michelin door TÜV SÜD Product Service, December 2017 - Januari 2018, in de afmeting 205/55 R16 91H op een VOLKSWAGEN Golf 7. Vergelijking van de MICHELIN ALPIN 6 met de het gemiddelde van de concurrerende banden BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter en NOKIAN WRD4. "Versleten" betekent 'afgesleten' op een machine (geschaafd) tot aan de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving voor slijtage-indicator ECE R30r03f'. Respecteer altijd de lokale wetgeving voor winterbanden.
- Sneeuw acceleratie/trekkracht test uitgevoerd op verzoek van Michelin door TÜV SÜD Product Service in december 2017 in de afmeting 205/55 R16 91H op een VOLKSWAGEN Golf 7. Vergelijking van de MICHELIN ALPIN 6 met het gemiddelde van de concurrerende banden BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter en NOKIAN WRD4. "Versleten" betekent 'afgesleten' op een machine (geschaafd) tot aan de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving voor slijtage-indicator ECE R30r03f'. Respecteer altijd de lokale wetgeving voor winterbanden.

(7) Test van de levensduur uitgevoerd door DEKRA Test Center op aanvraag van Michelin, December 2017 - Januari 2018, in de afmeting 205/55 R16 91H op een VOLKSWAGEN Golf 7. Vergelijking van de MICHELIN ALPIN 6 met het gemiddelde van de concurrerende banden BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter en NOKIAN WRD4. Representatieve test van de levensduur uitgevoerd over een afstand van 10.000 km, gerealiseerd onder gemiddelde gebruikscondities (Michelintest D50) en vervolgens geschat bij een restprofieldiepte van 1,6 mm. 
Respecteer altijd de lokale wetgeving voor winterbanden. 

(8) Bron = Paneel Sell Out GFK Personenauto's Allseasonbanden (alle autocategorieën) - Periode: 01-2018 tot 12-2018. Perimeter : Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje.

 

* Onder voorbehoud van regelmatige slijtage van uw banden en naleving van de aanbevelingen van de banden- en autofabrikanten. Als u twijfelt, raadpleeg een specialist. Europese richtlijn 89/459/CEE.

**  Gegevens uit het Ernst & Young verslag: « Geplande slijtage is niet onvermijdelijk» - mei 2017.

*** Volgens interne berekeningen van het Centre de Technologie de Ladoux (Clermont-Ferrand, Frankrijk): Technisch verslag van 27/09/2016, over "Grondstoffen, brandstofverbruik en CO₂-uitstoot in verband met vroegtijdige vervanging van personenautobanden".