BANDENBANDEN BEKIJK ALLE BANDENBEKIJK ALLE BANDEN DEALERSDEALERS

Basisgegevens banden

De band: een technologische schat

Michelin 18 mei 2010

De band: een technologische schat

De meeste mensen besteden niet al te veel aandacht aan de nederige band, maar als we hem van dichterbij bekijken, zullen we zijn technologische wonderen, zijn verborgen complexiteit en zijn uitgekiende onderdelen zien. En die zijn allemaal bij elkaar gebracht om aan uw mobiliteitsbehoefte tegemoet te komen.

Deze technologische schatten helpen uw band om u met de weg te verbinden terwijl u rijdt. Zij helpen grip te krijgen, versnellingen en remkracht door te geven, terwijl ze uw rit verzachten en uw voertuig accuraat geleiden.

Ondanks strijdige vereisten - grip en duurzaamheid, accuraat rijden en comfort - sluit MICHELIN nooit compromissen over het ontwerp van de band.

Een band is gemaakt uit 200 componenten. Sommige daarvan spelen een levensbelangrijke rol voor veiligheid, brandstofefficiëntie en prestaties. En sommige zorgen voor een nieuwe milieuvriendelijkheid.

Technologieën achter de MICHELIN EnergyTM Saver

20% van het brandstofverbruik van een wagen is toe te schrijven aan de banden

Als u minder brandstof wil verbruiken met veiligere banden die langer meegaan, dan is de MICHELIN Energy Saver wat u zoekt. Zijn slimme technologie is ontworpen om de rolweerstand van de band te verminderen, wat leidt tot minder brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot(1)

De nieuwste technologie als kern van zijn prestaties

De MICHELIN Energy Saver gebruikt minder brandstof en is aanzienlijk veiliger op nat wegdek. Dit is gedeeltelijk te danken aan een nieuwe generatie 100% op silica gebaseerde rubbersamenstelling. De gedeeltelijke vervanging van roet door silica in 1992 hielp MICHELIN om de eerste generatie brandstofzuinige 'groene banden' te lanceren. Sindsdien heeft Michelin over de hele wereld 570 miljoen groene banden verkocht.

Ze hebben al 11,3 miljard liter brandstof bespaard en hebben geholpen om de emissie te vermijden van 28,5 miljoen ton CO2(2)

Vandaag gebruikt Michelin Energy Saver de nieuwste generatie silica, die bijna helemaal het roet vervangt.

Veiliger op nat wegdek, kilometer na kilometer, dankzij de Durable Security Compound (DSC).

DSC is een nieuw bestanddeel in loopvlakrubber. Het is vrij van aromatische olie (overeenkomstig de Europese Richtlijn ingevoerd in januari 2010) en verbetert het remmen op nat wegdek, niet alleen wanneer de band nieuw is maar ook wanneer hij versleten is. DSC verzekert efficiënt remmen (Michelin patent) door de stijfheid van het loopvlakrubber tijdens de hele levensduur van de band te handhaven.

Technologieën achter de nieuwe MICHELIN Pilot Sport 3. ‘Voor nog meer rijplezier’

Dankzij de nieuwe MICHELIN Pilot Sport 3 ervaart u ten volle de genoegens van sportief rijden in alle omstandigheden. Een massa technologieën uit de racewereld verbeteren tegelijk de veiligheid op nat wegdek, de stuurprecisie op droog wegdek en de lange levensduur van het loopvlak. Om dit te bereiken, werd de band gebouwd met unieke, geavanceerde technologieën zoals de Green Power Compound, het Anti Surf System en  geprogrammeerde vervorming.

Green Power Compound: hoge prestaties en energie-efficiëntie

Deze revolutionaire samenstelling verzekert de best mogelijke grip op nat wegdek, verlengt de levensduur van het loopvlak en vermindert het brandstofverbruik. 18 overwinningen in de 24 uur van Le Mans, waaronder 12 op een rij, hebben MICHELIN geholpen om een overvloed aan waardevolle ecotechnologische gegevens te verzamelen.

Green Power Compound: hoge prestaties en energie-efficiëntie

Anti Surf System: optimale grip op nat wegdek

Wanneer er diepe plassen op de weg staan, krijgen de meeste banden last van aquaplaning. Nu kunt u zich door plassen heen werken en toch een optimale grip behouden dankzij een speciaal gevormde schouder die grote volumes water afvoert.

Geprogrammeerde vervorming: verbeterde stuurprecisie, verhoogde levensduur van het loopvlak

Stuurprecisie en reactievermogen zijn nauw verbonden met de temperatuur van het rubber en de daaruit voortkomende vervormingen. De MICHELIN Pilot Sport 3 beschikt over een originele technologie die dit probleem aanpakt door het rubberen loopvlak in alle omstandigheden op een optimale temperatuur te houden. Bij lage snelheid verwarmt het loopvlak snel op om de flexibiliteit te krijgen die nodig is voor een goede grip. Bij hoge snelheid verstijft het om de ontwikkeling van een te hoge temperatuur te voorkomen.

MICHELIN introduceert het GREEN X merk voor het eerst in een sportgamma:

Alles bij elkaar levert de nieuwe MICHELIN Pilot Sport 3 meer veiligheid, meer rijplezier en betere milieuprestaties. Om te getuigen van deze energie-efficiëntie toont Michelin zijn GREEN X merkteken voor het eerst op een sportband.

Green X

MICHELIN wintertechnologieën

Michelin wintertechnologieën. Een samengaan van technologieën voor uw veiligheid in de winter.

GEOPTIMALISEERDE RUBBERSAMENSTELLINGEN

Helio Compound

De bandensamenstelling bevat zonnebloemolie, die de band helpt om zacht te blijven wanneer de temperatuur onder 7°C zakt. Deze innovatie waarborgt een verbeterde remkracht en wegligging op nat en besneeuwd wegdek.

OP MAAT GEMAAKTE LOOPVLAKPATRONEN

Stabiligrip

Voor meer grip en stabiliteit combineert de Stabiligrip-technologie twee verschillende types profielgroeven. Daardoor verbetert de grip en ontstaat er een grotere stabiliteit in sneeuw, alsook een sterkere weerstand bij hoge snelheid.

MICHELIN VTS profielgroeven

Deze technologie is gebaseerd op een innovatieve bandstructuur: de asymmetrische loopvlakpatronen en verschillende profielgroeven zorgen voor beter rijden op besneeuwde wegen. Ze zorgen ook voor een goede bestuurbaarheid dankzij een breder draagvlak in de sneeuw en een sterkere weerstand bij hogere snelheid.

(1) Gemiddeld vergeleken met zijn voornaamste Europese concurrenten. Brandstofverbruik- en rolweerstandtesten uitgevoerd door TÜV SÜD Automotive in 2008 en 2009, en in het DEKRA Test Centre in 2009 op bandmaten 195/65 R 15 H en
205/55 R 16 V toen beschikbaar op de markt. De CO2-reducties zijn het gevolg van het verminderd brandstofverbruik.

(2) Berekeningsmethode beschikbaar op de website http://www.michelin-green-meter.com, cijfers in 01/06/2007.

  • Autobanden
  • 4x4/SUV
  • BESTELWAGEN - CAMPER
Loader